De zorg- en dienstverleningsovereenkomst bevat alle afspraken over onze zorg aan u.
Wijzigingen: Wijzigingen kunnen worden doorgevoerd:
Wij informeren u minimaal 30 dagen vooraf. Bent u het niet eens met de wijziging, dan kunt u binnen 14 dagen de overeenkomst opzeggen.
Wat is een zorgplan?
Het zorgplan wordt bij de start van de zorg- en dienstverlening opgesteld en bevat de afspraken over de uitvoering van de zorg. Het wordt regelmatig geëvalueerd en geactualiseerd op basis van uw wensen en mogelijkheden.
Zorgplanbespreking
Tijdens de zorgplanbespreking evalueren we de zorg en bespreken we de voortgang. We kijken naar uw wensen, gezondheid, zorgdoelen en de betrokken zorgverleners. U kunt een onafhankelijke cliëntondersteuner meenemen.
Aanpassingen zorgplan
Het zorgplan wordt uiterlijk zes weken na aanvang opgesteld en regelmatig geëvalueerd. Na elke evaluatie ontvangt u een kopie van het aangepaste zorgplan. Dit dient u binnen twee weken te ondertekenen of akkoord te geven via een gesprek of telefonisch.
Instemming met zorgplan
We streven naar overeenstemming over het zorgplan. Als u geen toestemming geeft voor bepaalde zorg, wordt dit in het zorgplan genoteerd. Delen die geen toestemming krijgen, worden niet uitgevoerd, tenzij dit nodig is om gevaar te voorkomen.
Niet kunnen of willen overleggen
Als u niet met ons wilt overleggen, stellen we het zorgplan op basis van wat wij denken dat nodig is, rekening houdend met uw mogelijkheden.
Niet nakomen van afspraken
Als wij de zorg niet kunnen leveren volgens het zorgplan, informeren we u en proberen we dit alsnog te realiseren. U kunt de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van 48 uur. Als u geen zorg kunt ontvangen, meldt u dit 24 uur van tevoren, anders kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Caren
Via Caren kunt u meelezen in uw eigen dossier.
Uw opzegging:
Onze opzegging:
Bij opzegging helpen wij u zo mogelijk met het vinden van alternatief en wijzen wij u op de mogelijkheid tot het indienen van een klacht. Uw zorgdossier wordt alleen met uw expliciete toestemming overgedragen of als dit wettelijk vereist is.
Wij bewaren uw zorgdossier conform de wettelijke bewaartermijn van 20 jaar na beëindiging van de zorg. Op verzoek ontvangt u een kopie van uw zorgdossier.
Nabestaanden krijgen alleen inzage in het zorgdossier als u daar schriftelijk toestemming voor gaf, of als dit wettelijk noodzakelijk is.
Wij doen mee aan onderzoek en onderwijs, maar gebruiken uw gegevens pas na uw expliciete toestemming. Geanonimiseerde gegevens kunnen zonder toestemming worden gebruikt, mits in overeenstemming met de AVG en Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek.
Medische handelingen kunnen plaatsvinden met uw toestemming, waarbij altijd rekening wordt gehouden met uw privacy. Zorgverleners in opleiding mogen aanwezig zijn tijdens medische handelingen, mits u daar geen bezwaar tegen heeft. In alle gevallen wordt uw privacy gewaarborgd en wordt de zorg in overeenstemming met de geldende regelgeving uitgevoerd.
Wat wordt van u verwacht?
Wat mag niet?
Moet u betalen?
Hoe en wanneer betalen?
Wat bij niet-betalen?
Wij informeren u over uw zorgplan en andere relevante onderwerpen via gesprekken, folders en onze website.
Bij incidenten met merkbare gevolgen wordt u direct geïnformeerd over de aard, gevolgen en mogelijke behandeling.
U verstrekt actuele gegevens, zoals contactgegevens en relevante medische informatie. Wij verwerken uw gegevens in overeenstemming met de AVG.
Klacht indienen?
Geschil?
WLZ: Modulair Pakket Thuis (MPT) en Volledig Pakket Thuis (VPT)
Bij een VPT krijgt u bijvoorbeeld geen farmaceutische zorg, huisartsenzorg, tandartszorg en hulpmiddelen via ons. Daarnaast informeren wij u over eventuele recreatiemogelijkheden, dagbesteding, geestelijke verzorging en andere faciliteiten die wij bieden. Wij wijzen u ook op de mogelijkheden voor ondersteuning vanuit de gemeente.
Wijkverpleging
Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op.